Bröllopsfeber-vem har tid för sånt?


Nu känns det äntligen officiellt och jag kan lätta på det officiella trycket!

För er som inte riktigt är med i matchen så ska alltså min älskade dotter gifta sig i morgon. I direktsändning i radio.
Många har frågat sig varför man kommer på en sån grej och i ärlighetens namn har jag inte en aning, bara att dessa två ungdommar får sitt livs upplevelse och vem vill missunna dom det?

För mindre än en vecka sen fick jag ett samtal från en vän som frågade mig om hon var riktigt klok om hon gifte sig i direktsänd radio? Jag sa bara: Go girl!

Hon i sin tur hade blivit uppringd av Charlotte på Mix Megapol som ville göra något speciellt av sin sista radiosändning innan hon avslutade sin karriär på relationsprogrammet Mix Match som sänds på kvällarna.

Karin sög på karamellen ett tag men beslutade sig för att inte göra det och frågade mig om inte jag var sugen på att gifta mig. Och ja, jo, visst, jag letar lätt reda på en karl på en vecka och gifter mig! Easy Peasy!  Eeeh, eller inte! *S*

Hon frågade om inte min dotter kanske var sugen, nu med nya bebisen och allt. Jag frågade Michelle, Michelle frågade Michel och Michel ringde Johan och bad om dotterns hand! Klart! 

Nu är vi alltså här, sex dagar senare och på något mirakulöst sätt har allt lyckats bli så gott som klart. (kämpar fortfarande med Michels ring, men det närmar sig *S*)

Hindersprövning, brudklänning, brudgummens kläder, hår, make, fotograf, vigselförättare, tillstånd från stadshuset, brudens ring, vittnen, sångerska och en extra barnvakt till lilla Carmen. (om hon blir hysterisk i studion.)

Jag är djupt imponerad av mänskligheten på Skatteverket som fixade hindersprövningen på en och samma dag. Det kallar jag valuta för skattepengarna och det glädjer mig också att vigselförättaren är en fd. sosseminister. Äntligen ska även han få chans att göra nåt gott för mina skattepengar! *S*

Ett års planering på sex dagar, det är fan inte illa pinkat! (Tack Charlotte)

Det ledsamma är att inte hela släkten och alla vänner kan medverka på plats, men det blir en stor fet bröllpsfest senare! Och att ändå kunna närvara vart man än befinner sig är ju faktiskt inte jättetråkigt det heller!  Själslig närvaro är minst lika betydelsefull som fysisk och jag kräver att ni klär er fint och skålar för bruparet vart ni än befinner er. *S* Och ta kort!

Era festbilder bilder kan ni sen maila till mig för ett komplett bröllopsalbum här på bloggen!

Leve Brudparet!

image320


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0