Nån som har lite tid att låna ut?


Skulle behöva några extra timmar!

31 timmar kvar allt som allt. Det låter ju ganska mycket men betänk att man ska sova 8 timmar (23 timmar kvar), arbeta 15 timmar (8 timmar kvar), vakna dricks kaffe och borsta tänderna (7,5 timmar kvar)  ta sig till och från arbetet (6,5 timmar kvar), handla, laga middag och äta (5 och en halv timma kvar), gå ut med hunden 5 gånger (4 timmar kvar), shoppa något att ha på mig (3 timmar kvar om jag stressar och hittar precis vad jag söker), passa Carmen medans brudparet stylas och fotas (1 timma kvar), transportera mig mellan stan och hemmet och till stan igen (minus 1 och en halv timma)

Vilket innebär att på resterande (!?) tid ska jag:
  • Handla skumpaimage324
  • Städa hemma
  • Handla det som behövs för satt 15 pers ska kunna äta och dricka
  • Se till att smörgåstårtan blir klar och kommer till rätt adress
  • Duka i ordning
  • Skriva ett tårdrypande tal
  • Duscha
  • Fixa håret
  • Sminka mig
  • Klä på mig
  • Innfinna mig i studion kl:17.30 

Jag kan inte annat än att tacka min usla mattemajje för utan honom hade detta aldrig funkat. Om jag varit det minsta bra på matte hade det spruckit BIG TIME!


 "Prinsessan af tidsoptimist"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0