Underverk av Undervärk.


Plats: Karlinska sjukhuset
Dag: 30/9-2007
Tid: 20:50
Längd: 51
Vikt: 3580

Efter 38 långa timmar av intensivt väntande på Carmen gav hon äntligen med sig och kom ut! Och jag fick den stora äran att se mitt barnbarn födas!

Jag tänker inte gå in på några geggiga detaljer, (vilket det naturligtgtvis var) för jag är övertygad om att alla berörda kommer få höra dom till leda av Carmens mor och far ändå! *S*

När jag blev uppmanad av Michelle att vara med som stöd på förlossningen blev jag naturligtvis ganska skraj. Att behöva se sitt eget barn genomlida det helvete det kan vara att föda barn var inte riktigt min högsta önskan, men nu idag, morgonen efter, skulle jag inte ha velat missa det här för allt i världen.

Det går faktiskt inte i ord beskriva hur det känns så ni får hålla till godo  med lite bilder på underverket  tills jag har landat lite och framför allt sovit ut. En mormor blir lätt trött av att vara vaken i 38 timmar och ha sympativärkar med sin dotter! *S*




image287

   























     




Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen till världen Carmen!

2007-10-01 @ 15:14:55
Postat av: Rebecca (Livias syster)

GRATTIS TILL ALLA :)
Carmen carmen, vad söt du är! :D

2007-10-01 @ 16:24:58
Postat av: Livia

Världens sötaste lilla flicka!!! Jag blir knäsvag.. gud så fin!!

2007-10-01 @ 16:54:08
URL: http://angeloudi.blogg.se
Postat av: Veronica

Vilken liten ängel!

2007-10-01 @ 17:00:17
URL: http://vejron.blogg.se
Postat av: Jennie

Helt underbar!!! Så glad att jag har fått se henne..tur att man jobbar på KS!!

2007-10-01 @ 18:25:39
Postat av: Rosvikstjejen

Grattis! Vad skönt att allt gick som det skulle. Var ju med per Jennies telefon när lillan nästan kom. Vilken underbar händelse att få vara med om.

2007-10-01 @ 20:54:34
URL: http://minsidafnos.blogspot.com
Postat av: Gammelmorfar

Härligt Mikkan, fan vad Du var "säker."
Stort Grattis till Er båda föräldrar.
Moster Emblas ögon riktigt glänser.
Mormor visar sig vara en riktig mormor. Passa Er, så hon inte tar Carmen till sig för mycket

2007-10-01 @ 22:50:29
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0