Dag 10 - Jag är inte överviktig, jag är skitviktig!


Vikt: 64,3 igen!
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 rostad brödskiva utan smör.
Lunch: Kokt spenat, 1 tomat, 1 frukt. (kiwi)
Middag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad med olja och citron.
Humör:  Det var länge sen jag mådde så här bra!

Idag vakade jag som vanligt låååångt innan klockan ringde. Gick upp. Pigg. Drack mitt underbar kaffe och tvingade i mig det rostade brödet. Skurade diskbänken, badrummet, toaletten och plockade undan lite i allmänhet. Halv nio var jag klar. Till och med ren själv. En timma kvar innan jag ska gå till jobbet. Hmmmm......

Jag undrar om denna energi beror på dieten eller det faktum att det är vår? Eller kanske en kombination av båda. Igentligen spelar det ju ingen roll, jag mår oföskämt bra just nu!

Är lite rädd att jag ska återgå till mitt vanliga trötta jag efter söndag, så jag letar febrilt efter en fortsatt bra kost, för jag vill verkligen vara så här pigg resten av mitt liv!

Nu 4 kg lättare kommer jag i byxor som jag inte ens vågat ta fram ur garderoben dom senaste 2 åren och dom byxor jag haft innan går på utan våld nu för tiden. Känns otroligt härligt. Även topparna sitter lite mindre korvigt över tuttarna och magen! *S*

Jag är väldigt nyfiken på vad vågen kommer att säga mig på måndag morgon. Om jag har gått ner några kilo till eller om jag kommer stanna där jag är nu.

"Vågen vågen på golvet där, säg vem som duktigaste Petran är"

Jag är väldigt på det klara med att jag trivs bättre med mig själv nu än för 10 dagar sen, och jag vet att jag måste jobba vidare för att inte gå upp dom här kilona igen.

Jag har aldrig varit den tjocka typen så jag har haft lite svårt att identifiera mig med min kropp sista året. När jag tittar mig i spegeln är det verkligen som om jag ser nån annans kropp. Jag brukar tänka på min farmor! S*

Och även om jag defakto är mormor så vill jag inte se ut som än riktigt än!


Visst kan även en stor kropp vara vacker,
Tjock och glad, inte jag!
men det är inget för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0