Dag 8 - Efter sju sorger och åtta bedrövelse.


Vikt:
64,3 kg
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit.
Lunch: 2 hårdkokta ägg, kokt spenat, 1 tomat.
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron
Humör: Jag är glad igen, och precis som vanligt.

Om jag fick välja mellan kaffe eller vin så skulle jag välja kaffe. Eller vin. Eller.....vafan jag behöver ju inte välja! *S*

Morgonkaffet är verkligen underbart gott. Undrar hur det kommer smaka om en vecka när jag får dricka det som vanligt, med mjölk!

Åtta dagar är avklarade och jag är förvånad över att det varit så enkelt. Nu är halva slaget vunnet och det som borde varit svårt ligger nu bakom mig. Den här veckan kommer bli en enkel match.

Till lunch gjode jag spenatsoppa med hackat ägg. Riktigt riktigt gott. Orkade inte ens äta upp hela portionen. Kanske var det syftet med gårdagens svält!?

Middagen  var lika god idag som förra måndagen. Kött och sallad är ju aldrig fel. Tyvärr är kolsyran i min sodastream slut så jag fick nöja mig med vanligt vatten i dag. Det funkar men det bubblar inte lika roligt i  munnen*S*

Åkte till Statoil i Rissne för att kolla om dom hade kolsyrepatroner. Tjejen i kassan såg lite förvirrad ut när hon bläddrade i sin pärm för att kolla om dom hade det. Till slut sken hon upp och sa: Jo, det måste vara en sån här! Så visade hon mig sidan med gasoltuber i olika storlekar! Snacka om partymix! *S*

Nu ser jag fram emot kommande vecka för att få ett slutresultat och för att efter det börja träna. Har kollat upp lite dieter som uppföljning och har kommit fram till att GI-metoden nog är den som passar mig bäst. Det verkar lagom enkelt och inte en massa konstiga sjögräser och annat svårtillgängligt.
 
Nu väntar sängen och i morgon en ny strålande dag!



www.gi-metoden.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0