Resomé


Bloggtorka!

Leya, min lilla lånevalp, har ätit ut elkabeln till min dator. Som tur är så tecknade jag en fet försäkring i samband med att jag köpte den, så jag får en ny. Utan självrisk. Men det verkar ta sin lilla tid.

Jag har lånat en gammal Dell av min syster som är mer morgontrött än vad jag nånsin har varit. Den tar ungefär 10 minuter att starta upp och när den är klar att användas så har jag glömt bort vad jag tänkt blogga om.

Dessutom har alla vardagsproblem hamnat lite i skuggan av Englamordet. Vem orkar ta upp en massa meningslösa lyxproblem med ett mördat barn i bakhuvudet? Inte jag ialla fall. Det har varit minst sagt svårsmält och veckan har mest gått ut på funderingar kring hur jag ska kunna skydda Carmen mot världens onska.

Jag har faktiskt satt igång med träningen också. När jag kom in i omklädningsrummet första gången, kände jag i hela kroppen hur mycket jag hade saknad det. Det kanske låter klyschigt, men det spred sig verkligen ett igenkännande välmående i hela kroppen.

Det är verkligen både skönt och jobbigt att ta upp träningen igen. Någon sa till mig att muksler har minna så det tar inte alls lång tid att komma tillbaka. Kan bara säga att mina små muskler nog har blivt senila.Och för att inte tala om konditionen. För ett halvår sen sprang jag 3 km utan problem. Nu kämpar jag med powerwalk i 20 minuter och snubblar på målsnöret strax före 2 km. Sen gör jag en Bridget Jones och faller av löpbandet! *S*

För er som undrar så har jag inte gått upp ett enda gram sen jag avslutade dieten. Visserligen har jag varken  slevat bea eller druckit överdrivet mycket rödvin, utan ätit mer eller mindre GI hela tiden. Det verkar funka bra på min kropp. Trist bara att mina älsklingsbyxor numera har ett raggarhäng, fast å andra sidan är det ett rätt angenämt problem! *S*

Återigen så vet jag inte vart veckan tagit vägen. Fredag igen och tydligen ska det bli fint väder i helgen. Jag och Sis har bestämt att vi ska dricka drinkar. Och förhoppnigsvis skiner solen på min balkong så vi kan inviga mina nya fina korgstolar!

Hoppas också på lite blogginspiration under helgen. Och min dator! *S*

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Daddy

Jag har massor av datakablar.
Leya är välkommen att flytta hit.
Men Englas död överskuggar alla "värdsliga" problem

2008-04-18 @ 18:21:20
URL: http://motorcykeltankar.blogg.se
Postat av: Siz

Love you my sister, see you tomorrow. puss & Kram

2008-04-18 @ 21:03:38
Postat av: Livia

Vaa? Varför skulle jag vara det? :O haha!

2008-04-20 @ 02:07:42
URL: http://misslivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0