1 timme & 45 minuter i moll


Tro´t eller ej, men jag har i kväll varit och sett Eva Dahlgren på Cirkus!


Eftersom hon inte direkt är min största idol var jag väldigt osäker på om jag skulle gå eller inte, men va fan gratis är gott och man måste ju testa allt minst en gång!

Nu kan jag bara säga att jag helst av allt skulle vilja dricka flera liter billigt rödvin, krypa ner i sängen och kväva mig själv med kudden!

Lill Lindfors sjöng: "Musik ska byggas utan glädje, av gjädje bygger man musik." Och det är något Fru Dahlgren helt och hållet har missat. Jag är fullkomligt övertygad om att hon tagit livet av sig för länge sen om hon inte fått utlopp för sina känslor genom sin musik!

Men för att vara objektiv, jag gillar ju trots allt inte den typen av musik, så är hon en fantastisk sångerska med en otrolig röst. När hon tar i kan hon faktiskt sjunga så att håret reser sig. (även om jag i min objektivitet, mest tyckte att hon mumlade och schyschade) Och det bevisades om inte annat av den stående ovationen hon fick när konserten var slut.

Lite trist bara med denna åldersfixering hon har.

Flera gånger påpekade hon hur gammal hon var! När jag var ung hit och när jag var ung dit!
Visst hon är 48, men vad hade hon väntat sig? Att nån i publiken skulle resa sig upp och ropa:" Eva, du ser inte en dag äldre ut än 25!"  Det ända som hände var att en dam, troligtvis från nån håla ute i landet, ställde sig upp och ylade: "Eva, spela Ängeln i mitt rum!" Vilket för övrigt var ända låten jag kände igen.

Det gick heller inte att ta miste på hennes läggning, hon drog minst fem vitsar om politiskt korrekta präster, Carola och sin äkta hälft. Och även om man inte vetat om att hon var flata hade man snabbt blivit varse det med tanke på publiken.

Lite som Pride, fast under tak, med bara tjejer. Och helt utan glomour! *S*

Om man gillar Eva Dahlgren var det med all säkerhet en helt fantastisk konsert. Själv var jag lite ofokuserad och funderade mest på varför tjejer måste se ut som karlar med sönderbitna naglar, fett hår och rutiga skjortor bara för att dom föredrar brudar!? Jag är helt övertygad om att det hade varit betydligt mer uppklätt och chict på en Richard Wolf konsert!

För mig var det med andra ord inte den muntraste kvällen i mitt liv även om Karin kan va rätt rolig. Mitt i all missär, förmodligen lika förvånad som jag över att folk frivilligt blir deppiga, petade hon mig på armen och sa: "Pssst, kolla tjejen brevid, hon kommer ha ont i handflatorna i morrn av allt klappande"

Och, ja du Karin, konstigt vore det väl annars. För vart är det väl mer passande att "klappa flatorna" än på en Eva Dahlgren konsert?

Tack Karin för att jag fick följa med! U gotta try everything once! Almost! *S*

image445



Kommentarer
Postat av: Eva C.

Galet rolig recension- speciellt slutklämmen!

Tröttnar du på "Naglarna" kan Du skriva recensioner eller krönikor i Dagspressen- Lätt som en Plätt.

2008-02-28 @ 01:05:00
Postat av: Daddy

Du trodde jag "rökt" på när jag skrev om åldersfixering. Nu sitter Du där med pipan!

2008-02-28 @ 01:13:22
URL: http://motorcykeltankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0