Längtan större än förnuftet!


Så fort snön kommer blir min längtan bort stark och bångstyrig! 

I går när jag gick hem från jobbet fick jag gå baklänges hela vägen till Solna Centrum på grund av snöstorm. Och då menar jag verkligen SNÖSTORM!

Visst hade jag kunnat gå framlänges, men eftersom det ändå inte gick att se något för all snö som blåste i ansiktet kunde jag lika gärna gå baklänges utan att se. Det kändes liksom lite skönare att slippa iskalla snövindar på kinderna.

I såna lägen är det tur att man har sina drömmar!

Mina drömmar om en återresa till Thailand blev rätt påtaglig och jag kalkylerade snabbt i huvudet hur mycket jag måste spara per månad för att kunna återvända snarast möjligt. Nästan lite desperat kom jag fram till att jag skulle kunna åka redan i sommar om än bara två veckor.

Jag hade nästan bestämt mig för att så får det bli, när jag kom in i värmen på tunnelbanan och vips så kom förnuftet tillbaka.

Jag ska åka. Men senare i år eller i början av nästa. Men absolut inte i sommar. Jag vill ju göra min resa. Min resa som består av minst fyra veckors backpackande med start i Bangkok.

Tanken är att göra en både kroppslig och själslig resa på egen hand.

Så nu är det bara att traska vidare i snömodd och kyla och försöka få dagarna att gå, vilket inte verkar allt för svårt.

Igår var det måndag och idag är det ju fredag igen! *S*

Thaland från flygplansfönstret

By the way...om nån vill veta vad jag önskar i mig när jag fyller år, (om jag inte är för gammal för önskelistor alltså) så är det pengar. Gärna växlade till Bath eller på nåt annat fiffigt sätt är omöjliga att spendera!
Annars kanske jag i ren desperation tar en sista minuten till Mallis endera dan! *S*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0