OjOjOj....

.....jag som inte har tid att skriva några smarta inlägg just nu!

Men det var otroligt kul att se vilka som läser och att ni tycker om det!

Jag var lite inne på att börja skriva sånadär idiotiskt korkade inlägg som Kissie, men kom på att det är nog bättre att skriva bra saker från hjärtat än att bara skriva för att få en massa arga kommentarer. Jag får bara snälla, även om det är få. Och som bekant är det ju inte kvantiten som räknas utan kvaliten.

Men för att återgå till Kissie. Jag antar att alla läst hennes blogg och tillika idiotiska, patetiska, barnsliga och fullkomligt vansinniga inlägg. Det får mig att tänka på varför folk tycker att blondiner är korkade och hon ger oss alla  vatten på kvarn. Vattenfall på kvarn skulle man kunna säga!

Men, blond som jag är, måste jag faktiskt fundera vidare. Jag är blond och inte speciellt korkad! (kommer det rasa in kommentarer nu??? *S*) Så, vad är det som definierar en riktigt korkad blondin??

Bara på utseendet är det ju lätt att döma. Men är man verkligen automatiskt en bimbo om man har:

  1. blonderat hår?
  2. stora bröst?
  3. hårförlångning?
  4. långa artificiella naglar?
  5. en liten råtta till hund?
  6. allt för många par skor?

SVAR: NEJ


Faktum är att jag har ju alla dom där grejjerna! Men jag anser inte att jag är en bimbo!

Mitt försvar till ovanstående utstyrsel är:

  1. Jag blonderar håret för att slippa vara gråhårig! Visserligen bara några få strån, men ändå! Mormor! My ass!!
  2. D-kupa! Don´t blame me, blame the children!
  3. Visst, jag har extensions men inga prinsesslockar, jag ser nog mer ut som en övervintrad hippie. När jag var liten drömde jag alltid om långt svallande hår och nu har jag det! Och jag pappa har inte betalt! *S*
  4. Att jag har artificiella naglar är den bästa marknadsföringen man kan ha, jobbet framför allt! (Inte heller dom har pappa betalt! *S*)
  5. Min hund är ingen råtta! Hon är en pittbull hundifierad, jag lovar. Och hon vill varken ha kläder eller sitta i väska! Dessutom jagar hon brevbäraren dagligen.
  6. Jag har för många skor! Minst tio par flip-floppar, stövlar till förbannelse, gymadojjor till ett helt fotbollslag och en massa gamla trostjänare som jag bara inte har hjärta att kasta!

Och vad var sensmoralen i det här?

Jo.....

......man ska inte dömma hunden efter håren, jag är fan ingen bimbo bara för att jag är en storbystad blondin, med löshår och långa naglar! *basta*


Vet ni föresten varför det finns brunetter??? 

Jo: Fula killar måste ju också få tjejer! *S*



Orka va bimbo!!
Blondast av oss alla

Kommentarer
Postat av: Veronica

Å alla brunetters vägnar på måste jag härmed få protestera mot denna oerhörda generalisering av "vår" sort! *hmpf* ;o) Tur jag vet att du gillar mig annars hade man kunnat börja undra.

2008-01-24 @ 00:35:44
URL: http://vejron
Postat av: Anonym

Du är ju för härlig min lilla bimbo :D
Du.... så du menar att Perra är ful?? *flin*
KRAM

2008-01-24 @ 07:28:58
Postat av: Siz

Tur att jag oxå färgar mitt hår då för annars hade jag ju tillhört kategorin brunetter och jag vill inte ha dom fula killarna. Hi hi. Din blogg är en fröjd att läsa. Ses i morgon. Härligt att du finns. Love You!! kramis

2008-01-24 @ 09:10:10
Postat av: romrom

Hm...får säga som Siz..tur att jag färgar håret...hahaha!! eller mitt är väl mer åt *viskar* det gråa...hfmfrjfmmf! jaja rödhårig o vild ...Tjohooo!! hoppas vi ses imorn..vi är på saxo o herjar!! party party!! älskar dig!
Och dina bloggar är såååå underhållande :-)

2008-01-24 @ 18:38:07
URL: http://romrom.blogg.se
Postat av: Daddy

Petra,
Ett uppslag. Göra samma "tema" för oss grabbar.
Utgå från en manlig Bimbo. Kallas det Mimba.
Magnus Carlsson, Alexander Bard kanske

2008-01-27 @ 10:18:36
URL: http://motorcykeltankar.blogg.se
Postat av: Jennie

Hmmm det där med brunetter var inte snällt...:(

2008-01-27 @ 21:10:39
Postat av: Petra

Som en piss i Nilen om man jämför med hur många elka blondinhistorier det finns!

2008-01-27 @ 21:42:16
URL: http://artificiellblond.blogg.se/
Postat av: Mirro

Hahaha.... som "just-nu-brunett" tar jag inte åt mig :p

vet att det är insidan som räknas ;D

2008-01-28 @ 04:36:59
URL: http://frudossantos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0