Vuxenpoäng!

Hela livet ska man ju som bekant samla vuxenpoäng.

Från det att man är en 18-19-år, tills man har samlat tillräckligt många för att kategorisera sig som vuxen.

Men när har man samlat klart då? Vad gör man då? Det kan ju verka lite knasigt att jag som är över 40 ska hålla på att samla en massa vuxenpoäng med tanke på att jag redan är vuxen, och det med råge.

Jag önskar att vi som samlat klart våra vuxenpoäng kunde börja samla minus-vuxen poäng, dvs poäng för varje grej man gör som visar att man verkligen är vuxen genom att skita i att man är vuxen. Hajjar ni?

Till exempel egen bostad. Det är ju den största vuxenpoängen man kan ha. Varför inte säga upp skiten och flytta utomlands??
 
Eller att gå till ett jobb man inte trivs med bara för att samla poäng i vuxenvärlden.......när man är vuxen har man stora barn och med stora barn, mindre ansvar, dessutom kan dom jobba och tjäna sina egna pengar. Skaffa lite minus-vuxenpoäng genom att säga upp dig från jobbet och jobba med nåt du tycker är roligt! (även om lönen är sämre!) Själen kommer tacka dig, även om alla "vuxna" kommer påstå att du har  hål i huvet!

Och för att inte tala om städning och tvätt! Det är verkligen minus-vuxenpoäng att "glömma" tvättstugan och gå på krogen i skitiga strumpor bara för att man kan!

Och varför inte köpa hämtmat varje dag en hel vecka istället för att laga hemlagat? Dom stora barnen lär ju inte lida av näringsbrist eftersom dom redan är färdigvuxna och själv kan man bara kasta dom tomma kartongerna och lägga sig i badet med ett glas vin istället för att diska.

Är det verkligen så fel att samla minus-vuxenpoäng?  Tvättat har man ju gjort regelbunden en gång i veckan dom senaste 20 åren. Och jag undrar hur många köttbullar och pannkakor som susat igenom livet i jakten på vuxenpoäng? Och för att inte tala om trista jobb och en massa andra tröttsamma vuxengrejer!

Man kanske inte måste vara så drastisk att man säljer sitt bohag och flyttar utomlands, men vore det ändå inte det största tecknet på att man är vuxen? Att göra något som inte ens vuxna vågar göra just för att dom är så vuxna?



I skitiga strumpor på krogen! *S*
Vuxen???

Varför inte testa din Vuxenpoäng?

image410

Min poäng blev: 16,7 *S*




Kommentarer
Postat av: Siz

Blev så glad när jag såg att du skrivit,JIPPI!!!
Jag borde vara 42,3 år hur man nu kan vara det?? Är det lika med 42 år och 3 månader?? poäng 22,3.

2008-01-30 @ 09:54:58
Postat av: Veronica

Jag borde vara 36,6 med 19,7 poäng, så då är jag väl vuxen då - men krukväxter har jag inga och julpyntar gör jag knappt och Björn Hellberg är skrämmande....så HELT vuxen är jag kanske inte då? *S*

2008-01-30 @ 11:57:05
URL: http://vejron.blogg.se
Postat av: mirro

19.2 haha mer än dig :p
borde haft, 35.6....hmmm

2008-01-31 @ 00:45:39
Postat av: Jennie

18,9 poäng..34,9..jadu...

2008-02-02 @ 18:15:10
Postat av: romrom

Min poäng blev 17, så jag är
31.1 år... :-)
hm..va hände *ler*

2008-02-04 @ 19:05:58
URL: http://romrom.blogg.se
Postat av: Maria

Ha ha ha, jag fick 20,4 poäng och borde vara 38.1 år!

2008-02-05 @ 14:59:08
Postat av: Embla

Din vuxenpoäng är: 7.7


Din ålder borde vara 15.6 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

2008-02-05 @ 22:34:23
URL: http://emblaask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0