Boktips


Tänkte att jag skulle dela med mig av ett litet boktips denna Oktoberliknande Julivecka.


Stella & Sebastian av Jenny Leeb
Stella & Sebastian av Jenny LeebStella och Sebastian var ett par i åratal, men vardagen tog över.

På en fest råkar det hända att Stella är otrogen med en artist som hon jobbar med på skivbolaget där hon är anställd - ingen lyckad situation, vare sig privat eller professionellt.

Stella lämnar Sebastian, flyttar till egen lägenhet, har sina kompisar, sitt arbete och sin okomplicerade romans (bara ingen på jobbet får nys om den).

Dessutom är hon och Sebastian fortfarande bästa kompisar. Stella trivs med livet.

Så en dag händer det oundvikliga: Sebastian träffar "världens sötaste tjej" och för första gången på två år är han redo att inleda en seriös relation. Men varken den nya flickvännen eller Stella reagerar på ett sätt som Sebastian tänkt sig.

Inte heller Stella är helt nöjd med hur hon lyckas hantera situationen




Man läser lätt ut den på ett par kvällar, inte för att den är simpel, utan för att den inte går att lägga ifrån sig.

Fast om man gillar Kafka och annan tung litteratur kanske man ska läsa nåt annat, men om du som jag tycker om igenkännande och där boken blir som att se en skön film, jag då ska du absolut läsa "Stella & Sebastian"!


God läsning!


Kommentarer
Postat av: Veronica

L Den fick jag också i brevlådan häromdan. Har inte läst den än dock. Jag har en hel hög pocket som ska med till Fårö tänkte jag. =)

2008-07-09 @ 11:03:00
URL: http://vejron.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0