Grill i Helenelund och på Hagagatan!


31/5-2008

Solen sken den underbara lördagsmorgon och tur var väl det för stackars Robin hade blivit hemskickad till Sverige efter 4 månader på bla Bali. Sverige är ju trots allt om vackrast i solsken.

Efter 4 månader i paradiset var det ända han önskade sig grillat kött! Och vad passar väl inte bättre då en ett grillparty pojken till ära?

Dagen började med en lättare sovmorgon till klockan åtta. Så här i efterhand förstår jag att jag borde sovit längre men jag hade lovat bort mig sen länge.

Systerami skulle nämligen, efter evigt tjatande från min sida, fixa sitt hår!

Till och med den sista maj har hon varit svart/mörkbrunhårig och vi alla vet ju att blondiner har roligare så jag har länge hävdat att det är dags för henne att ha lite skoj nu! *S*

Det tog sin lilla tid att avfärga håret, närmare bestämt 4 timmar och lite till!

Lite bilder från hårgrillningen hos Norrtullsfrisörerna på Hagagatan

          
 


Senare på eftermiddagen var det dags att bege sig till Sollentuna för att välkomna Robin hem. Klockan var bara lite över tre och jag började redan krokna.

Riktigt trött efter arbetsveckan var jag inte alls pigg nog att åka på fest, men ung och stark som man är var det bara att slänga på sig grillanpassade sommarkläder och sätta sig på tåget till Helenelund.

Tur att det var underbart väder i alla fall! *S*


Jag och Robin

Ammi och Mirro 
RobinBlondie
GrillmastersRasmusMat
Carmen var med så klartGott med ölDiana och Dyrka
Mera mat! Helt avslagen, borde nog åka hem och sovaMys på filten
 

Trot eller ej men jag var hemma i säng redan klockan elva på kvällen! *S*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0