I´m The Boss!


I går kom det!

Det fruktade kuvertet från skattemyndigheten! Att vara eller inte vara, det är frågan!

Bad en stilla nånting och slet upp kuvertet! Det var det!!!! Mitt F-skattebevis!! Undrar om jag är den ända människa i världen som hoppar av glädje över äran att få betala skatt! *S*

Från och med nu kan jag teoretiskt sätt titulera mig som "Direktörska"! Fast officiellt är det inte förrens den 1:a juli. Även om det just nu känns skrämmande nära.

Att stå på egna skakiga ben är ingen barnlek har jag förstått, men jag tror på Karma och hoppas att jag har tillräckligt mycket god Karma för att jag ska klara mig. Och så ska jag ju så klart jobba hårt också!

Jag ser verkligen fram emot att få vara min egen, äntligen efter alla år som anställd. Och jag är stolt över mig själv som vågar trots att företagsklimatet just nu inte är det bästa. Men jag har förstått, att ju sämre tider för människan dessto viktigara är det att hålla sig snygg. Och naglar verkar vara något alla damer unnar sig just nu. Både gamla och unga. Rika och fattiga.

Nån gång i framtiden kanske jag köper en egen liten salong, med Embla som kompanjon, klippandes mina damer, men tills dess kommer jag hyra in mig på en fin liten salong på Råsundavägen i Solna, Beauty Inn

Den här midsommaren kommer verkligen bli nåt i särklass. Regn eller inte så kommer iallafall jag fira att jag äntligen tagit steget ut i den stora okända världen av hårt arbete, skattedeklarationer och momsinbetalningar!

Lycka till mig själv!

Vad vad det hon sa den där Mona Sahlin? "Det är tufft att betala skatt"
Tuff va? *S*



Kommentarer
Postat av: Maria

Hipp hipp HURRAAAA!!! :D

2008-06-19 @ 08:16:19
Postat av: Veronica

Jättegrattis!! Jag är så stolt över dig! Stor kram

2008-06-19 @ 10:00:15
URL: http://vejron.blogg.se/
Postat av: Linda i Sundsvall

Grattis, jättekul!!

Mona sa att det var sexigt att betala skatt....jag vet inte jag...

2008-06-19 @ 16:23:55
Postat av: Petra

Ja just de! I´m to sexy for my hat...la la la la la la S

2008-06-19 @ 21:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0