Sista dagen som anställd!


Känns ju lite konstigt att inte ha en anställning att gå till på  måndag!

Fast vad är det värsta som kan hända? Att det går åt helvete. Och jag har faktiskt en plan-B i såna fall.

Ta busskort!

Nej, jag skojar inte. Om det inte går bra för mig så ska jag börja köra buss. Jag lovar. Inte för att jag tycker det verkar roligt att inte få kissa på åtta timmar, utan för jag måste ha nånting som sporrar mig att inte misslyckas.

Efter idag är jag ledig i dagarna tre och på tisdag slår jag upp portarna till mitt lilla imperium i Solna. Det verkar som jag är på banan förutom en del grejer som ska inhandlas.

Och på lördag går det lilla lilla flyttlasset.

På tal om flyttlass så drömde jag i natt att jag hade flyttat på riktigt. Grejjen var bara den att jag hade glömt att flyttstäda. Hade lite panik över det. Det kostar ju som bekant en slant om man nu råkas glömma sånt. Vad värre var, jag hade glömt att ta med mitt köksbordet (vilket iof var det gamla, fula) och min bokhylla med alla mina böcker och buddor. Vaknade med lite lätt ångest.

Undrar vad den drömmen betydde? Nån som vågar sig på en tolkning?

I dag är inte bara en stor dag för att jag slutar min anställning utan även för att gymnasieintagningen blir officiell idag. Jag önskar att det fanns nånting jag kunde göra för att säkerställa en plats åt Embla på S:t Martins frisörlinje. Tyvärr är det sjukt höga intagningspoäng för att så många vill bli frisörer så det återstår bara att se om hon kommer in eller inte.

Hon har verkligen kämpat bra sista terminen i skolan och förhoppningvis kommer hårt arbete och bra karma hjälpa henne på ett eller annat sätt. Men om hon inte kommer in på S:t Martin så väntar förmodligen något bättre. Everything happens for a reason!

Håll tummarna för henne idag.

Hur den här dagen än slutar så kommer den vara en milstolpe i både mitt och Emblas liv. Förhoppningvis utan spruckna drömmar, tårar och tandagnissel!

Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Veronica

Ni kommer att klara er utmärkt bra, både du och Embla - det är jag övertygad om!

lyckospark Kramar Veronica

2008-06-27 @ 08:47:05
URL: http://vejron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0