Utmattad!


Klockan är i skrivandes stund 21:16, det är torsdag kväll, kvällen före midsommarafton. Jag lämnade mitt hem klockan 06:30 i morse för att arbeta och klev innanför dörren igen för en halvtimma sen.

Vid det här laget har dom  flesta sen länge handlat midsommarmat, varit på bolaget, rastat hunden, städat, ätit middag och förmodligen druckit mer än ett halvt glas vin.

Jag jobbar på att hinna i kapp.

Slutade jobba klockan sju, åkte med min syster till systemet i Bromma (förvånansvärt lite folk) därefter till Willys för att inhandla midsommarmaten till morgondagens lunch och middag.

Sill, sill och lite mer sill! Och små små förskpotatisar.

Jag känner att helgsjukan är på gång igen, precis som förra helgen. Feberfrys, halsont, rinnande snor och allmänt obekväm i kroppen. Men om jag har lyckats hålla det borta hela veckan så ska jag bannemej klara av i morgon också!  *sjas fula sjuka, sjas*

Efter vår lilla shoppingrunda, som för övrigt var väldigt trevlig, rastade jag hunden, packade in allt i kyl och frys samtidigt som jag stekte Kabanosser till middag. (vem orkar laga middag nio på kvällen?)

Avnjöt mina lagom starka korvar med skånsk senap och stora klunkar iskallt rosévin.

Nu sitter jag här med snorig näsa ett glas vin senare och känner att jag faktiskt hunnit i kapp alla andra midsommarfirare. Om än lite tröttare, lite slitnare och lite mindre sugen på att fira vår ända hedniska helgdag.

Jag hoppas att andan är tillbaka i morgon, efter ett varmt skumbad, mer rosévin, välbehövd sömn och själslig lycka över att få umgås med mina nära och kära!

Glad Midsommar till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0