Dag 2 - Man lever inte för att äta, utan äter för att leva


Vikt: 67 Kg *hepp*
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit.
Lunch: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron, 1 färsk frukt. (Mango)
Middag: 1 tjock skiva skinka, 1 bägare yoghurt, sallad med olja och citron.

Humör: Inte ett dugg påverkad, lite huvudvärk, men det är nog mest kaffebrist.



Helt otroligt! Vågen visar hela ett och ett halv kilo mindre än i går morse och jag har inte manipulerat eller mutat den på något vis!!

Morgonkaffet smakar bättre idag även och sockerbiten i mitt tycke skulle kunna skippas. Min kropp är inte van vid socker så jag får en jävla sockerrusch och får typ hjärtklappning!

Nån frågade mig om jag tränade mycket. Svaret är: Nej! Jag tränar ingenting just nu. Man kan inte träna utan kolhydrater i kroppen, det vore rena döden för musklerna. Bara vanlig vardagsmotion som hundpromenader och tunga matkassar i uppförsbacke.

Jag har valt den här dieten istället för andra "kickstart-dieter" typ Nutrilett och Allové. Jag skulle inte klara en 2 veckorsdiet med bara pulver. Bara tanken på att inte få tugga gör mig galen. *S*

Jag ska villigt erkänna att jag inte tror på den här typen av dieter som enda alternativ, men att få en skjuts och rasa en massa kilon för att sen återgå till en sund, balanserad kost tillsammans med träning, är för mig en bra lösning till snabb och varaktig viktminskning.

I övrig har dagen förflutit bra, utan några som helst sockerfall eller hungerattacker. Massor med vatten fram till lunchen som var mer än tillräcklig och sen ännu mera vatten tills jag kom hem och fick middag.

Gjorde en sallad med ruccola och isbergssallad som jag blandade med linfröojla, citron och naurell yoghurt. Lite vitlökspulver också. Och salt. Men jag köpte faktiskt mineralsalt på vägen hem från jobbet.

Lite jobbigt att äta kall middag men jag var så hungrig så jag tänkte inte ens på att man faktiskt kunde värma skinkan! *S*

Nu återstår "bara" 11 dagar och än så länge känns livet riktigt bra!


67 kg



Kommentarer
Postat av: ammi

Hejaaa oss...!! Det känns ju hur bra som helst!
o ditt tips o dricka varmt vatten med pressad citron är ju sååå gott!! Mmm!!
Lycka till resterande 11 dagar!!
pussar o kramar

2008-03-26 @ 20:42:15
URL: http://romrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0