Dag 3 - Hungern är den bästa kryddan


Vikt:
66 kg - Down we go!
Frukost:1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 rostad brödskiva utan smör.
Lunch: Kokt spenat, 1 tomat, 1 frukt. (blodgrape)
Middag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad med olja och citron.
Humör: Precis som vanligt, go å gla´!

Vaknade av mig själv innan klockan rinde (06.00), det är ett gott tecken på att kroppen iallafall inte mår dåligt, och jag gick inte och la mig tidigare än vanligt!

Ytterligare ett kilo bort. Nu vet jag ju vad många Anna Skipper-typer skulle säga: Det är bara vätska!

Jag tänker låta det vara osagt huruvida det bara är vätska eller inte, jag vet bara att just Skippers metod inte är nåt för mig. Det ska vara en enkel och tillgänglig kost, och resultatet ska vara så gott som direkt. Och personligen blir jag mer peppad av ett snabbt resultat än av tortyrmetoder med sjögräs och tidiga morgnar i joggingspåret.

Faktum är att jag hoppas kunna slå henne på fingrarna genom att bevisa att det här funkar även i längden. *S*

Återigen vill jag påpeka att jag tänker följa upp dom här 13 dagarna med en balanserad kost och träning. Precis som efter vilken kickstart som helst.

Eftersom jag inte började jobba förrens elva idag fick jag en rysligt massa gjort på förmiddagen och när klockan var kvart över 9 var jag färdigdushad, hundarna rastade, disken undanplocka, tvätten inlagd och jag var rastlös.

Bestämde mig för att promenera till jobbet. Det tog exakt en timma att gå dom 5 km med en avstickare via Råsunda för att köpa nya örhängen. Det var en rikitgt härlig promenad. Speciellt som solen redan värmer ordentligt.

Dagens ända motgång var att jag "åt" frukost för tidigt för att klara mig fram till lunch utan att vara riktigt utsvulten när det var dags för spenat och tomat. Inte det godaste jag nånsin ätit, men hungrig som jag var så smakade det riktigt gott.

Min chef glodde på mig och frågad om jag verkligen skulle äta det där! Sen satt hon i mitt knä hela måltiden och följde gaffeln med blicken från tallriken till min mun. Kul att kunna roa någon med min spenat. *S*

Fick en sen middag också, var hemma vid halv åtta så jag var rätt hungrig även när middagen var klar. Tur att det inte tar mer än 5 minuter att koka två ägg och fixa till lite sallad! Gissa om det var gott eller gott! *S*

Nu väntar sängen och i morgon är det bara 9 dagar kvar, vilket är perfekt eftersom Gentleman spelar den 7:e april och jag kommer äta mitt sista dietmål den 6:e. Sen blir det fest! *S*

Och allvarligt. Hungern är den bästa kryddan! *S*


Dagens middag
Middag Dag 3





Kommentarer
Postat av: Karin

jag önskar dig all lycka till, men (som Tony i let's dance säger) du tror inte det kommer att slå tillbaka efter de här dagarna, med tanke på det snabba viktraset och de få kalorier/dag du får i dig?

Hur blir det sen när du ska sakta ner viktraset och äta normalt igen?

Jag blir också peppad av snabba resultat, det kan jag inte säga nej till, men av erfarenhet av att ha kört som du gör nu (lyckades gå ner 4 kilo på 10 dagar för några år sen) så är det ju lätt att trilla dit i gamla vanor igen..vilket i slutändan resulterar i viktuppgång istället.

Jag kritiserar dig inte..jag bara undrar =)

Sköt om dig

2008-03-28 @ 02:45:20
URL: http://litenbrun.blogg.se
Postat av: Karin

okej, jag förstår =) Håller tummarna att det går bra, lycka till =)

2008-03-28 @ 08:18:14
URL: http://litenbrun.blogg.se
Postat av: Karin

tack..det behövs =)

2008-03-28 @ 08:48:08
URL: http://litenbrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0