Vad hände?


Fansjävlarshelvetessatansskit!!!!

Man hinner inte ens slappna av en sekund innan fan bryter lös!

Varför ska det bli vinter nu?

I söndags var det strålande sol och 10 grader varmt och vad gjorde jag då?? Jo, jag var inne hela dagen och städade!

Om jag vetat att det skulle bli snö igen skulle jag naturligtvis gått ut och njutit av solen istället för att städa, men jag har lite dålig koll på vädret den här årstiden.

Jag har hört nåt om att fransyskor skiter i att städa när det är vackert väder, dom beger sig ut i stället och lämnar röran tills en regning dag. Undrar om det inte vore nåt för oss svenskar att anamma. Speciellt på våren.

Kanske, kanske vi skulle slippa en och annan vårdepreession om vi inte var så plikttrogna mot våra "hemma-måsten" utan begav oss ut i vårsolen och helt sonika bonade våra själar istället för våra köksgolv.

Snart kommer vi kunna läsa på varenda löpsedel "Så botar du din vårdepression" och jag kan nästa känna att det är lite chict att vara deppig på våren och att det är lite inne att ha så mycket att göra att man går in i väggen.

Tänk förr i tiden när människan inte hade något val. Man hade sina sysslor och dom gick inte att välja bort för allt solsken i världen. Korna skulle mjölkas, ungarna snytas och mannen födas ovsett vad det var för väder. Och om man gick in i väggen på den tiden var det för att man bokstavligt talat slog huvet i en takbjälke!

Idag har vi faktiskt möjlighet att välja, men trots det far folk fram som flådda skinn och väljer bort livsnjutning framför perfektionsims och karriär. Vem är det dom försöker lura?

Visserligen är det skönt med nyskurade golv och renbäddad säng men i ärlighetens namn så tror jag inte att jag  kommer dö av någon allvarlig infektion om jag låter sängen stå obäddad några dagar eller om jag bara fångar några dammråttor i farten. På vägen ut till vårsolen.

Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete!


Tisdagen 18:e April från mitt vardagsrumsfönster


image456

Kommentarer
Postat av: Veronica

Det är valmöjligheterna i sig som gör att vi blir fnoskiga ibland tror jag. Visst är det jättebra att ha alternativ att välja bland, men jag tror samtidigt att det i sig gör oss så stressade så vi inte ser det vi har rakt framför näsan. *kram*

2008-03-18 @ 08:58:37
URL: http://vejron.blogg.se
Postat av: Linda i Visby

Här e d också kallt, men jag kör flip-flop ändå bara för att det är så skönt för tårna, med strumpor förvisso! Och visst njuter man av värmen de dagar den är här... Ha det bra!

2008-03-18 @ 14:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0