Måndagsmorgon


Inte min favorit tid på dygnet, speciellt inte när himlen ser ut som gräddfil och temperaturen är nere på ynka 9 grader. Brrrrrrrr!!!

Men det är bara att bita i det sura äpplet och kliva ur den varma sköna sängen och försöka intala sig själv att det inte det kunde vart värre. Det kunde snöa.

Tur att helgen var så härlig. Får försöka leva på minnen av bubbelvinet i solen hos min syster i lördags och grillningen i solen i går med min familj.

Jag börjar mer och mer känna att jag borde flytta till värmen. Hyra en liten lokal i nån turistort och göra svenska naglar på turister. *S*

Rhodos vore härligt! Eller Thailand!

Men det slutar nog bara med en sista minuten en vecka eller två. För Sverige är ju rätt fantastikst trots allt. Och hur skulle jag klara mig utan mina barn och lilla Carmen?

Jag tänker i allafall undersöka saken. Drömma lite om ett annat liv, någon annanstans. I en annan värld. Vem vet. En dag är Embla utflyttad och Carmen tillräckligt stor för att minnas mig även efter lång tid. Då kanske jag tar mina hundar och mina nagelgrejer och ser mig om i världen.

Kanske borde börja med en ABF-kurs i språk............!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0