Rush hour!


Vart tar tiden vägen?

Den frågan krävs att ställas om och om, och om igen!

Det kändes som min blogg har dött lite, men så är inte fallet, den lever vidare i  min hjärna, och sen, när jag väl har tiden, ja då har jag glömt alla klyftiga inlägg jag hade tänkt att skriva! *S*

Jaja....

Vi kör en snabbresumé:

Klassfesten:

Alla, jag upprepar, ALLA, borde gå på återträff!!!

Det var det roligaste jag varit med om på länge.
Vi kom klockan sex på kvällen och gick hem klockan fem på morgonen (eller gick och gick!?? *S*) Jag har egentligen inte så mycket mer att skriva, det måste upplevas.

Jag ser verkligen fram emot 30-årsåterträffen!

Jobbet:

Trots bihålsinflamation, influensa och allmän hösttristess under senaste månaden så har det rullat på. Jag älskar att gå till jobbet och det är väl egentligen det ända som är viktigt. Än är jag inte miljonär och det lär dröja, men som sagt, jag älskar det. Och jag älskar att jobba med Jenni och Bella och jag älskar alla mina kunder. Och så älskar jag mig själv lite för att jag faktiskt tog mod till mig och genomförde min dröm.

Vardagslivet:

Som sagt, bihålsinflamation på grund av århundradets förkyldning och direkt på det den årliga influensan med 39 graders feber och hosta som en lungsjuk. Men bortsett från det så är livet riktigt bra.

Jag har målat om i vardagsrummet, en varmt vinröd fondvägg gjorde hela rummet varmt och mysigt. Så jag har mest ägnat mina kvällar åt att sitta i soffan och titta på underverket jag skapat för 198 kronor.

Nu väntar nästa projekt, parkettgolvet, men först ska jag bli frisk.

Annars har det mest varit som vanligt; jobb, hem, tv och jobb igen.

Lilla älskade Leia har flyttat till Ammi och trots att jag saknar henne så glädjs jag åt att hon och Ammi har funnit varandra. Det är svårt att beskriva i ord, man måste känna dom båda för att förstå, men dom är liksom själsfränder. Dessutom är ju Indra, min lilla prinsessa, glad att få vara min ända kärlek igen.

Indras lycka  var dock ganska kortvarig för just som Leia flyttat kom Svea på besök i fem dagar. Hon är världen mest underbara lilla valp men stackars Indra blir alldeles utmattat av att fostra och domdera hela dagarna. Nu ska hon få vila sin mammaroll lite över helgen men sen kommer Svea tillbaka i några dagar till. Tills pappas lägenhet är färdigrenoverad.


Drömmarna:

Mari och jag spinner vidare på drömmen om en Thailandsresa i Mars/April. Vi var rörende överens om att vi lika gärna kan vara borta fyra veckor som tre.

Första och sista stoppet blir Bangkok, sen vore det rätt trevligt att ta sig söderut via Hua Hin, Koh Samet, Koh Chang, Koh Pha Ngan och Ko Samui. Mitt mål är iallafall Krabi och några nätter på Phi Phi Islands. Sen vet jag ju inte riktigt om Mari har samma mål som jag, men det ska vi ta redan på nån kväll över en flaska vin eller två.

Jag har i allafall lyckats övertala Mari att byta resväskan på hjul mot en ryggsäck och jag tror nog att jag kommer lyckas övertala henne att det lilla skyffet med kackerlackor uppe i bergen är mycket mer pittoreskt än det fina charterkomplexet vid stranden. *S*

Visst låter det som en 40-årskris att backpacka Thailand i vår ålder men faktum är att Thailand fanns inte när vi var unga! Då var det Magaluf som gällde och där var småbarnsföräldrar inte välkomna. *S*

Idag:

Jobb står högst upp på agendan. Sen ska det hem och städas och lagas mat för Embla har bjudit hem en massa folk på middag. Hon fyller nämligen "Sweet sixteen" på måndag och det måste ju så klart firas. Som vanligt blir det en brokig skara av gamla och unga, hundar, småbarn och annat löst folk.
 
Jag var uppe halva natten och bakade pajer och rullade snittar. Som tur är ska Michelle fixa efterrätten, sötsaker är inte riktigt min kopp te. Gott att äta, trist att göra.

Till sist:

Jag har lärt mig att uppskatta hösten! Inte för att jag är överförtjust, men det kan faktiskt vara lite småtrevligt att promenera till jobbet i allt det oranga när solen skiner och luften är hög och kall. Tänk vad lite positiva tankar kan göra! *S*

Think Good - Feel Good!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0