It aint over till it´s over - men nu är det fan slut!


Hösten är inte den roligaste av årstider.

Regn, blåst och sommarvärme på väg bort.

Jag antar att den här vintern kommer bli ytterligare en vinter med många deprissioner och hög självmordsstatistik. För att inte tala om hur många barn som kommer födas i april och maj.

Det har ju inte direkt varit nån sommar att hurra för. 2 veckor gör ju verkligen ingen sommar.

För min del har det inte spelat så stor roll eftersom jag har jobbat även denna sommar utan semester men jag tycker synd om alla som har ett helt år kvar till nästa semester. Speciellt dom som tog det säkra för det osäkra och la hela sin semester i slutet av juli och augusti.

Tänk ändå vad sol och värme påverkar oss kalla nordbor. En månad om året lever vi upp och blir en liten anings kontinentala. Trots att vi just den här sommaren tvingats vara kontinentala under filtar och värmeslingor.

Nu är det ganska exakt 9 månader tills det är sommar igen och visst kan hösten och vintern vara vackra, på håll, inomhus, men det är ändå på väg åt fel håll. *brrr*
 
Jag vet ju att jag kommer överleva även denna vinter så jag ska försöka vände mitt hat mot kyla och mörker till något varmt och mysigt med en massa bra filmer, värmeljus och nya tofflor.

Sen, i slutet av vintern tänker jag resa. Till Thailand, Indien eller nån annanstans. Låååångt lååååångt bort för att reparera min skadade vintersjäl.

Jag har aldrig gillat vintern!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja, snö är fan inget kul! Har ett likadant bardomskort på mig, där jag sitter i pulkabacken och vrålar ut mitt vinter-hat. ;)

2008-09-08 @ 12:51:57
URL: http://vejron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0