Juligt värre!


Den här helgen har helt i min smak gått i julens tecken.

I lördags samlades vi hemma hos oss för årets julbak. Vi saknade Embla och Mackan, men i övrigt var hela styrkan samlad. Mirro, Frida, Helena, jag, Lasse och hundarna.

Mirro är familjens bullmamma så hon fick ansvaret över Lussebullarna. Och gissa om dom blev goda eller goda!

Frida och Carmen stod för pepparkasbaket. Med lite hjälp av moster Helena.



Vi gjorde knäck, ischoklad i flera varianter, rocky roads, chokladkola och mintkyssar

KnäckIschokladRockyRoad

Sen var det lördagsmys för hela slanten
Pusskalas



Söndagen var tänkt att Lasse och jag skulle köpa dom sista julklapparna. Vi tog bilen till Odenplan och därifrån en underbar promenad till Gamla stan och julmarknaden.

Vi åt gulasch-soppa och ostmackor i ett källarvarv och efter det kaffe och våfflor på Stortorget. Riktigt Riktigt vintermys.
Dessvärre blev det inte så mycket julklappar, vi hittade mest saker till oss själva, men vad gör väl det? Än är det några dagar kvar tills julafton.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Mirros lussebullar o-omtvistat världens godaste!



Vilket mys ni har - det smittar av sig!

Tack för mina fina naglar!



God Jul till er allihop! Kramen

2009-12-23 @ 06:09:38
URL: http://vejron.blogg.se/
Postat av: Maria Ooo

Åååå vilken julmys! Blir alldeles varm :)

Många kramar till er allihopa!

2009-12-23 @ 10:34:43
Postat av: Jennie

Åhhhh vad jag längtar hem när jag ser bilderna!!! Saknar dig!!!!!!!!!! Kram och god fortsättning!!

2009-12-29 @ 01:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0