Naturen är knasig i år!


Jag var ute och krattade för några dagar sen och döm om min förvåning när jag såg en krokus i gräsmattan!
 
Vår trädgård är just nu i ett stadie av flera årstider samtidigt.
 
Syrenbuskarna har knoppar, Ringblommor, Prästkragar och Lejongap står i full blom, samtidigt som träden är kala och gräsmattan täckt av löv.

Det är bara snön som saknas så hade vi haft vår, sommar, höst och vinter på en och samma gång!


En förvirrad krokus i mitten av November




17:e November och syrenen har knoppar!



Rabatterna i full sommarblom. Också den 17:e November! Galet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen Det är nog ingen krokus utan det ser ut som Nakna Jungfrung och den blommar på hösten, Syrenerna sätter alltid knopp på hösten. Men visst är det konstigt med alla blommor. Rosorna blommar ju här på Gotland. Kramar Din Ma

2009-11-18 @ 13:48:32
Postat av: Petra

Du ser....man lär så länge man lever. Det här med tomt är ju helt nytt för mig! =)

2009-11-18 @ 16:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0