Svininfluensa


Jag känner ingen som känner nån som vet nån som har haft svininfluensan.

Lika lite som jag känner nån som vet nån som hade fågelinfluensan för några år sen.

Ändå pratat alla om det.

Jag har legat sjuk i flera dagar. Riktigt sjuk. Feber, ont i kroppen, hosta och en himla massa snor i näsan. I två hela dagar gick jag knappt ur sängen och dom få gånger som krävde att jag gjorde det så var jag helt slut när jag la mig igen.

Influensa. Ja helt klart, men frågan är om det var svininfluensan. Personligen så tror jag inte det men alla frågar mig "Var det svininfluensan" "Njae, det tror jag inte" har jag svarat "Det var nog bara en kraftig förkyldning"

Vad som är så lustigt är att alla som frågar mig verkar vilja att jag ska ha haft svininfluensan, det verkar som att folk vill känna nån som känner nån som har eller har haft svininfluensan. Hur kommer det sig?

Kan det vara så att det går mode även i sjukdommar?

Ja inte vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0