Ein Prosit, ein Prosit Der Gemütlichkeit


Jag överlevde flygresan och hade en helt fantastisk helg i Munchen med min älskade make!
Oktoberfesten är nåt alla borde besöka, nån gång i livet, oavsett ålder! Det var helt fantastiskt! 

Ölen flödade, maten nöffade och staden med dess invånare var över förväntan. Sauerkraut (surkål) var i särklass det godaste jag nånsin har ätit i vardagsmatsväg. Lasse och jag frossade i surkål och Nürnbergerkorvar i dagarna tre. Jag lyckades även med konstycket att trycka i mig ett helt eisbein (fläsklägg) med knödel. Inte illa alls, det kommer bli nästa bjudrätt "in da hills"

 

Ein Prosit, Oktoberbrygd=lycka
Festdagens första öl på en uteservering i stan



Diverse bilder från Oktoberfesten 2009

Invigning med parad genom stan Ingången till festivalområdet Inne på området 
I väntan på att få komma in i öltältet Väl inne i tältet. HUR stort som helst!
  Festivalens första ölFull, mätt och glad.
 Sällskapet vi var inbjudna avEn glad tysk ville vara med på bild. Observera min fina Dirndl och Lasses fina skjorta!
Över 1000 liter öl per timma tappas enbart från denna lilla hörna Tilltugg, salta kringlor.  Översikt över området
Mein liebling



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0